JellyPages.com

Saturday

situasi A dan teman baru.

assalamualaikum..~

kalau la blog ni ada perasaan pasti dia dah main hentak-hentak kaki dengan muka paling serius untuk bagitahu tuannya betapa sebalnya dia rasa. tapi sebab kau takde perasaan maka, lantak la kan. haha. menjejak kaki ke hujung april ni bertambah-tambah sebok rasanya tuan blog. praktikum dh sampai penghujung walaupun dah menggelupur tak sabar tapi banyak benda nak kena setel before tinggalkan sekolah. adoi doi doi!

Alhamdulillah..tu ujian Allah untuk aku belajar jadi lagi kuat dan banyak bersabar sebenarnya. banyak sungguh dugaan kebelakangan ni. harap-harap Allah takkan lepas hati aku dan biar aku hanyut. sesakit mana pun pasti keindahan tu akan menjenguk kembali. ouch! apa benda aku mengarut ni.?


hai! itu si teman baru. dangg!! rasa nak tampar muka sebab tak percaya ada peliharaan baru kat rumah. dah la peliharaan lagi besar dari tuan sehingga membawa kepada rasa lemas apabila mahu bermesra. huff..~
tapi harus la korang tahu bahawa ini adalah antara dugaan terbesar yang menyesakkan otak sekali sekala. kadang-kadang bila tidak berada di situasi A kita membayangkan omai..betapa indah dan bahagianya sedang hakikatnya rasa macam nak lari jauh-jauh je. sape nak gantikan tempat aku ni.? angkat tangan laju-laju please!

berada di situasi A membuatkan aku berfikir secara berterusan. banyak dugaan dan cabaran yang akan datang, banyak benda yang perlu aku siapkan mental dan fizikal, banyak perkara mungkin terabai andai aku tak pandai kawal diri dan yang paling aku takut adalah seandainya situasi A ini akan membawa aku jauh dari Allah. Astaghfirullah..sungguh tak sanggup rasanya nak terus fikir.

moralnya. sila bersyukur dengan apa yang kita ada.



sekadar untuk tatapan.
nah..ini anak kecil bijak dari suku kaum asli. belajar rajin-rajin sayang. :)


No comments:

Post a Comment