JellyPages.com

Monday

asignment dan kOmunikasi

mak aih..windu sungguh jari nie nak tekan2 keybOard taip blog..seyes xtipu!!

meh nak story sket benda yg dapat buat aku ase berbangga ngan diri sendiri utk bulan nie..first, aku ngan group berjaya siapkan keje awal tanpa perlu bertukar tugas ngan cik burung hantu,haha..kedua, aku ase cam first time buat asgmnt yg giler perfect dan buat aku ase puas hati..the important part is aku berjaya masuk library dan bertahan selama 30 minit hokey!! sia2 aku kena gelak sbb mereka2 hengat aku da buang tebiat..argh!!agak tercalar imej aku tp ok la tuh..ada improvement..sbelum aku beradu dgn tenangnya meh kita share sket menda alah yg dok menghantui hari2 aku..



komunikasi

lisan
  • sebutan
  • pemilihan kata2 - laras bahasa
  • intonasi - ton suara (tinggi/rendah)
  • teknik yg efektif
bukan lisan
  • bahasa tubuh
  • ekspresi muka
  • kontak mata
  • sentuhan
komunikasi berkesan
  • maklumat jelas dan tepat
  • penggunaan bahasa yang mudah difahami
  • aktiviti berkumpulan digalakkan
  • menggunakan penghargaan, ganjaran atau pengukuhan
  • kedua-dua pihak sedia hantar dan terima maklumat

p/s: saya mau berkomunikasi di alam mimpi skrg..(^_~)

v

No comments:

Post a Comment