JellyPages.com

Friday

Niat yang tak ikhlas dan ganjarannya..

assalamualaikum..

well, hari ni aku takde kelas coz ada bengkel Guru Inovatif bersempena dengan program Bina Insan Guru (BIG) yang tiap2 sem aku kena hadap..aku bukan main dah plan baik punye..siap bawak buku word search, buku motivasi Anggun Di Luar, Serlah Pesona Dari Dalam sebagai hiburan dikala telinga aku tak mampu terima sebarang bunyi dari depan dewan..phone pun aku dah siap charge penuh bateri kot2 la aku teringin main game pulak ke..sekali bila dah kat dalam tu, naqib atau panggilan femes beliau dikalangan budak2 kelas aku sebagai abi telah duduk sebelah dengan tempat aku dan cik anis..uish!! tergendala semua plan aku..nak sembang pun tak sempat..ada je benda dia nak inform kitorang sampai kitorang jadi tension..huu~~ baik betul aku hari ni..semua isi slide aku salin..

Time sesi kedua aku dah bajet boleh curi2 keluar pergi lepak sekali dia buat pengumuman supaya setiap setiausaha kelas perlu menjadi pencatat dan duduk di barisan hadapan..gulp! giler lah..budak2 ni dah gelak2 kat aku..huh!! dah pegi duduk kat depan time refleksi tuh tetiba nama kena panggil pulak untuk kasi pendapat atau pandangan berdasarkan soalan yang dia tanya..aku kena soalan perkaitan antara program ni dengan Rukun Negara..nasib baik la aku adalah pencatat makanya aku tak perlu jawab soalan..pheww~~ aku memang lemah la kalau kena benda yang aci main tuju kat khalayak umum camni..

tapi moral of the story adalah..jangan sesekali pasang niat tak baik apabila nak buat sesuatu..disebabkan ketidakikhlasan aku menghadiri program ni makanya aku telah mendapat hukuman yang setimpal..padan muka aku!!

No comments:

Post a Comment