JellyPages.com

Sunday

Ayam Penyet


ini bukan perkara paling latest yang berlaku.
ini entri 3 tempat dengan tiga rasa yang berbeza.
tapi satu nama yang sama.

haha.
ayat starter nak skema, nyampah kejap!

before ni asyik dengar je nama ayam penyet.
tak pulak rasa nak try makan.
alhamdulillah,bulan ni adalah bulan untuk ngetest makanan tersebut.

first time, makan di Wong Solo Bangi.
nyum3! sambal dia bikin aku tak senang duduk.
mana nak senang. sambal dia kena bibir aku.
pedih! harap maklum.

second time, makan original punya kedai indon kat Desa Baginda.
area rumah member aku. suggestion dari dia untuk try kat situ.
sedap! sambal dia terbaik, harga pun menarik!
tapi esoknya, aku, ayu dan mieza sakit perut berjemaah.

third, makan dekat Ayam Penyet Jawa di Semenyih.
jauh betul kedai nih, haha.
yang ni kawan kepada Cik Ayu iaitu Encik Didiey mau belanja.
yeay!! aku suka. boleh berjalan dan makan.
ayam dia paling best. lembut dalam, rangup luar.
terima kasih Encik Didiey!! =)


ayam penyet cap Wong Solo Bangi. hee.

No comments:

Post a Comment