JellyPages.com

Sunday

Quartet

assalamualaikum..


kali ni bercerita novel terbaru yang dibaca walaupun ni bukan novel terbaru kat pasaran. ok la tuh. aku tak kisah lama ke baru sebab bagi aku better late than never! oh, aku sangat suka dengan perumpamaan tu. hehe.


yeah! Quartet! novel yang berjaya tarik aku baca tanpa langkau muka surat mahupun terus selak helaian bab di belakang. aku suka cerita ni. cerita yang lebih aku dambakan dari cerita cinta picisan dalam novel biasa. ;)

Quartet membawa aku menelusuri hidup seorang Misa dari zaman jahiliahnya sehingga saat dia berubah 360 darjah dalam mencari cinta Allah. dari saat dia hanya ingin didampingi lelaki yang mencuri hatinya kepada bagaimana cinta itu sebenarnya membangun dan mendekatkannya dengan Yang Maha Esa. cerita bagaimana dia jatuh cinta dengan 4 lelaki yang akhirnya membawa dia bertemu pemilik sayap cintanya.

aku suka kisah bagaimana Misa berubah. tidak drastik. tapi selangkah demi selangkah. aku suka kehadiran Azra dan Milah sebagai sahabat yang sentiasa menyokong Misa dari rebah. aku suka bagaimana Misa bisa sering jatuh cinta dengan lelaki yang diharap dapat membimbing dia ke jalan Ilahi. sebab aku juga sama seperti dia yang mudah jatuh cinta.

aku suggest sangat korang baca buku ni!!







atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku




p/s: rasa menyesal sebab tak beli novel Contengan Jalanan karya Hlovate semalam..

No comments:

Post a Comment