JellyPages.com

Wednesday

hati bak agar-agar..


assalamualaikum..~

perempuan dan hatinya yang lembut bak agar-agar tu memang biasa la kan. sebab tu kalau terguris atau tercalar ada sedikit efek. mula la tak tenang hati sampai kadang-kadang tidur pun jadi tak lena sebab teringat-ingat benda tu. kronik. tak pun buat muka keras depan orang ramai. haha. jenis aku memang senang la nak detect sebab air muka aku tak pandai menipu. ciss. itu kata kawan aku. kata aku, rasanya dah habis palsu aku senyum dan cuba tutup.

tapi sampai mana la sangat kan nak bawak perasaan macam tu. tak ada kebaikan. maka, maafkan si dia dan tenangkan hati. insyaAllah, hati jadi tenang dan senang. zikir dan selawat banyak-banyak. sentiasa positifkan diri tak kisah la apa-apa pun yang jadi. sebab aturan Allah itu sangat cantik. eh, serious tak tipu. banyak sangat dah yang jadi sekeliling aku dalam jangka masa singkat ni yang buat aku makin percaya perkara tu.

so, kalau rasa hati tak cukup kuat. jom baca doa ini:

"Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, ubun-ubunku adalah dalam genggaman-Mu, berlaku hukum-Mu ke atasku dan ketentuan-Mu adil kepadaku. Aku memohon daripada-Mu dengan semua nama yang Engkau miliki, yang telah Engkau turunkan dalam kitab-Mu, jadikanlah al-Quran itu penyejuk jiwaku, menjadi cahaya petunjuk dalam dadaku, menghilangkan kesedihanku, menghilangkan kesusahanku. Ya Allah, hilangkanlah kesusahanku dan gantikan kesedihanku dengan kebahagiaan."


:)

No comments:

Post a Comment