JellyPages.com

Thursday

to be loved.

assalamualaikum..~


apa rahsia untuk disukai dan disenangi oleh orang di sekeliling kita? jadi diri kita sendiri. tapi kita selalu terlupa benda tu. kita terlalu suka untuk meniru dan menjadi seperti orang yang kita minati, sukai dan idolai (?). kenapa? sebab kita harap kita juga akan diterima seperti dia itu. alahai,mungkin kita diterima, mungkin juga tidak tapi kita akan kehilangan sesuatu yang dipanggil identiti diri. sebelum ni dan sampai sekarang, aku sangat suka maknae SNSD, Seo Hyun. pernah la terbabas semua benda nak jadi macam dia, nak tiru dia sampai la satu tahap start sedar diri yang penat rupanya cuba jadi orang lain. just jadi diri sendiri and that’s better. ambil the positive side that can inspired you to be a better person and fill the part that you still lacking. so far, she inspired me a lot in every perspective but i’m not going to be her clone cause i have my own personality. but lately my youngest sister keep telling me that i’m a little tomboyish and sometimes look likes a gangster that contrary with what my friend said. how come. tapi aku admit la aku memang suka girl yang tough style pastu cam gila-gila sikit tapi at the same time still feminine dengan gaya ketimuran dia. that’s why aku suka tengok perempuan Jepun dengan Korea. ahaks. itu mungkin mempengaruhi. sama la jugak macam masa aku study dulu. ada la sorang kawan ni yang aku suka personaliti dia dan selalu cuba untuk be like her. cuba bayangkan dah kalau dia dipenuhi ciri-ciri gadis yang disukai ramai dan punya banyak kelebihan, mesti la orang suka. masalah yang timbul adalah aku tak dapat tipu diri untuk jadi budak baik sebab aku berkecenderungan untuk jadi budak nakal. paling sedih adalah apabila bercakap soal kelebihan yang sampai hari ni aku tak dapat figure out tapi aku syak aku mempunyai kelebihan dalam meng’annoying’kan manusia disekeliling aku. (*-^)V     setelah disimpul dan konklusikan, pengajarannya adalah tetap jadi diri sendiri. biar orang sayang dan suka kita sebab diri kita bukan sebab kita adalah klon manusia lain and to be loved, kita pun kena la berusaha menyenangi dan menyayangi orang-orang itu juga walaupun kadang-kadang rasa nak mengumpat dan memaki beliau bertimba-timba dalam hati. hehe.  i wish to be loved by everyone in 2013. ihikk! ^_^

No comments:

Post a Comment