JellyPages.com

Thursday

#Hospitals Beyond Boundaries/Sarung Kaki Project

assalamualaikum..~


gatal sangat tangan nak share benda baru yang terjumpa masa tengah godek-godek stalk orang sana sini. ye, tolong la faham, stalk orang di alam maya ni sangat seronok tahu. banyak sangat informasi dan benda  baru yang boleh dapat. tapi pandai-pandai la tapis ye. 

I found this masa tengah blogwalking, Hospitals Beyond Boundaries. mashaAllah, sangat teruja nak tau lebih lanjut. laju-laju tekan like. kan dah cakap, one of my wishlist is nak terlibat dengan benda-benda sukarela ni. mungkin saya tak mampu nak jejak kaki ke sana tapi yang pasti saya mampu bantu spread the words around dan bagi donation. bukan nilai yang menjadi ukuran. niat dalam hati tu yang penting. so, apa kata ambil sedikit masa kita dan cuba fahami apa yang cuba dilakukan oleh mereka-mereka yang ohsem ni. besides, dorang ada jugak buat charity event untuk kumpul dana. haila..kalau la kuala lumpur dengan pengkalan hulu tu sebelah-sebelah, kan best. :)

satu lagi benda yang ohsem sangat adalah Sarung Kaki Project. ye kawan-kawan, yang ni pun laju-laju tekan like. nampak sangat kegelojohan diri disitu. suka tau buat benda laju-laju. hahaha. ini memang sangat suka sebab sekarang memang tengah kuatkan iman untuk sentiasa pakai stokin atau sarung kaki setiap kali keluar. dulu, hanya pakai sarung kaki ni kalau nak pergi kuliah je. waktu kerja pun sama. Alhamdulillah, sekarang ni cuba pakai setiap kali nak keluar rumah. mula-mula harus la susah. sebab tu pergi cari stokin comel-comel buat penguat jiwa dan raga. moga-moga terus istiqamah. kaki pun sebahagian dari aurat kita kawan-kawan. housemate kita yang comel tu pon dah start pakai sarung kaki pergi kerja tau. makin comel sekarang :)

No comments:

Post a Comment