JellyPages.com

Tuesday

..vocal test + awallah dongdang..

assalamualaikum..

i'm happy today k!! hari ni aku ada test vokal untuk subjek muzik yang haku amek..and aku seriously xtaw nak bawak lagu apa plus kena nyanyi lagu tradisional or lagu rakyat ok..aku bukan main xdapat nak fikir perkaitan antara lagu tradisional ngan aku nak ngajar bebudak prasekolah nanti..emm~

but back to the topic..aku down sebab mula2 aku kena reject sebab pitching-lari-xdapat-nak-kejar coz aku lapar + nervous + suara xnak kuar..kwanghasam sungguh!! lari2 pitching pon, umi still biar aku nyanyi lagu ketipang payung tuh sampai abes..cis2!! tekanan betol..and markah aku paling RENDAH hokey..~ sedih giler la aku ney tapi umi suh tukar and try lagu lain..

lepas pergi makan and chill with CIK FATINI AZAMI..aku masuk kelas balik and decide nak nyanyi lagu hape untuk second time..serious aku terharu ngan kawan2 yang bagi support and tolong haku pilih lagu iaitu cik umaimee dan cik amirah..terutamanya yang sudi tolong and sanggup pegi bilik muzik semula demi jadi back up singer and support haku cik FATINI AZAMI..cer teka aku nyanyi lagu hape? teka laa..teka laa..

aku nyanyi lagu kak ani kita hokey..lagu awallah dongdang~ giler ko..serious aku rasa range suara haku xmasuk ngan lagu dia..tapi xsangka pulak suara aku sesuai ngan lagu berentak demikian and dengan penuh rasa bersyukur aku nak nyatakan disini bahawa aku dapat full mark untuk tempo, malesmatik and hape ntah..cuma pitching jer kurang satu markah dari full mark dia..tambah kembang2 haku masa umi cakap gOOd sepanjang nyanyi..uih3!! memang semangat la nyanyi..

Awallah dondang (2 X)
Dondanglah sayang
Ayum-ayum
Awallah dondang
Dondanglah sayang

Suara mersik burung kenari
Bagai meraut rotan sebatang (2 X)
Ayum-ayum
Tiada nasib untuk dicari
Bagai melukut tepian gantang (2 X)
Ayum-ayum

Awallah Dondang (2 X)
Dondanglah sayang
Ayum-ayum
Awallah dondang
Dondanglah sayang

Serindit putih di dahan manggis
Kemana pergi burung kenari (2 X)
Ayum-ayum
Langit merintih awan menagis
Lukanya hati tanggung sendiri (2 X)
Ayum-ayum

Awallah dondang (2 X)
Dondanglah sayang
Ayum-ayum
Awallah dondang
Dondanglah sayang



seriously..aku mula rasa bertuah sebab they're there for me in such time..alhamdulillah! sayang la kat korang ketat-ketat..muahahaa~~

No comments:

Post a Comment