JellyPages.com

Sunday

Andai itu yang terbaik..~

assalamualaikum..~



“Ya Allah…
Engkau yang Maha tahu segalanya.


bila kehadiranku,
menganggu hatinya,
tidak membawa kebaikan padanya,
maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka


bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya
maka kau jauhkanlah aku darinya


bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa


bila aku bukan yang terbaik,
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir,
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik,
maka jarakkan kami, pisahkan kami


jangan menangisi perpisahan,
kelak DIA akan gantikan,
dengan seseorang yang telah tercatat,
dengan seseorang yang terbaik untuk dunia dan akhirat kamu.”


taken here.


[google]




No comments:

Post a Comment